Sunday, October 25, 2009

SEBANA RESORT..


  • Lokasi trip yang saya paparkan kali ini adalah di rumah rakit yang terletak berhampiran dengan Sebana Golf Club Resort, Desaru, Johor.

  • Kami terpaksa menaiki bot dari jeti di resort ini untuk sampai ke rumah rakit.
  • Geng untuk trip kali ini ialah Pak Habib, Wahid, Noorul, dan aku ler..hehe..
Macam biasa la.. sebelum turun mancing kena posing dulu..bila tengok bot2 mewah kat belakang tu terasa macam kat oversea la pulak..hehe..

Bila sorang dah posing, yang lain pun nak jugak...Wahid dengan senyum simpulnya..

Aku dan Noorul.. peace brader..

Kat sini ikan ni orang panggil kitang.. ikan ni ada bisa beb.. bisanye terletak pada siripnye yang tajam.. AWAS!!

Pak Habib dan ikan kitang.. kitorang pancing pakai apolo je..

Ebek , ikan duri ( spesis belukang )

Pak Habib dengan ikan merah pertamanya..

Ebek, ikan merah

Ebek je.. jadiklah..

Dapat ebek dengan gewang? yeke ni Pak Habib.. macam tak percaya je..
hehe..

Nah tu dia.. siap bukak baju.. panas..panas..

Kalau nak dapat ikan merah kena pakai baju merah..haha..

Ini je yang tinggal..yang lain kitorang dah buat bbq...
MAJULAH MEMANCING UNTUK MALAYSIA..!!

5 comments:

  1. sukanya dia memancing..
    sebana..pernah dengar..tapi x prnh smpi..
    prnh smpi pantai desaru je..
    itupun masa kecik2 dulu

    ReplyDelete
  2. haha..saya mancing pun untuk suka2 je..lepak ngan kawan2..cari pengalaman baru..anyway, thanks sbb komen..

    ReplyDelete
  3. Salam buat anda dari warga http://firestartingautomobil.blogspot.com/

    eeeemmm kali ni aku suka making of memancing ko to garapan story ko amat baik kali ini... pic pemandangan sabana ni amat menarik sekali... banyak dapat ikan gak... hah nurol pun ade... wahid pun gi gak... habib tak usah citer.... bilanya ko nak bawak aku gi mancing ni... tak pernah ko nak offer pun...

    ReplyDelete
  4. thanks for the visit and comment joyce..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...