Tuesday, January 26, 2010

Trip Mengudang JANUARI


Musim panas sememangnya masa yang sesuai untuk memancing udang galah.. Trip kali ini adalah dibuat untuk melepaskan gian setelah agak lama tak melayan tarikan spesis bersepit ini.. Beberapa hari yang lalu aku menerima pelawaan dari sepupu aku, Ijan untuk memancing udang galah di Sg Grisek,Muar..Saksikan beberapa gambar yang berjaya kami rakamkan..
Gambar hiasan
Enjin bot yg berkuasa 5 kuda kepunyaan ijan.. Sewa bot fibre cuma RM 10.. jimat beb.. hehe..
Macam biasa la kalau dah penghanyir.. selalunya Ijan menjadi org pertama menaikkan udang... udang bertelur menjadi mangsa pertama kami..

Orang kedua menaikkan udang.. aku ler sape lg.. hehe..
Menu yang ada terhidang di atas cruise yg kami naiki dan disediakan chef kami.. nampak sedap kan? memang sedap beb.. ( kat atas bot semuanye sedap.. )
Bukan itu sahaja.. kami juga dihidangkan dengan siput sedut masak lemak, ayam goreng, tengiri masak kicap black pepper, telur goreng mata kerbau, dan sebalang air kopi kaw, dan lagi sebotol air mineral yg disediakan oleh chef special kami iaitu bini kami masing2.... haha.. (macam nak g piknik tepi pantai plak..)

Ikan gelama yg selalu mencuri umpan..

Orang cakap kalau banyak udang kat satu2 lubuk tu ada 'atuk' ( buaya ) kat bawah.. kalau korang terserempak dgn 'atuk' yang dimaksudkan ni, cepat2 ler korang blah.. takut ada sesuatu yang tak diingini berlaku.. Ingat org tersayang beb.. Pesan dari aku.. berhati-hatilah semasa memancing.. Sampai jumpa lagi.. Adios..!!

11 comments:

  1. Those are some nice size prawns.
    Cheers

    ReplyDelete
  2. Fish Whisperer : Thanks my friend..

    ReplyDelete
  3. salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

    aku datang ziarah.... udang sepit biru beb.... itu yang ko balik kampung tu pantang orang ajak laju aje

    aku rasa buaya tu macam pernah aku nampak tapi kat mana ye

    ReplyDelete
  4. Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

    wow ko balik kampung pastu gi mancing udang...
    besor-besor udang kat sana buaya pun nampaknye besor.. enjin sangkut tu je aku berkenan beb...

    bayar RM 10 sewa bot dah kira murah....

    ReplyDelete
  5. Salam nizam...kira nasib baik la ko mcm pernah nampak buaya tu... kalau buaya tu yg nampak kko dulu aku tak tau la apa jadik..haha
    Enjin sangkut tu murah je.. janji bleh jln dah ler.. nape, nak cari enjin bot ke?

    ReplyDelete
  6. Wow.. best gilez trip mengudang ko nie.. X sabo nak join nie.. Best x hingat dunia nyer laa..

    ReplyDelete
  7. Jangan lepaskan peluang utk memenangi 4GB Kingston Data Traveler atau 250GB Maxtor External Hard Disk.

    Sila layari:
    http://emilayusof.com/2010/01/blog-survey/

    ReplyDelete
  8. Bro Conti >>> Hehe.. Tau takpe..

    ReplyDelete
  9. Candat sotong.. mgkin dlm bln 4 kot..

    ReplyDelete
  10. Salam Maulidur Rasul dari kami:
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Ziarah kami ke blog entry anda tanpa di undang...
    Moga dengan cara ini kami dapat mengiratkan silaturahim kita bernama insan...

    Salallahu ala Muhammad
    Salallahu alaihi wassalam

    Selawat ke atas-Mu Nabi
    Sejahtera ke atas-Mu Rasul

    Akhlak yang terpuji
    Kau contoh yang tertinggi
    al Quran dan Hadith
    Itu peninggalan mu
    Rasulullah..
    Kami menyintai mu

    Sungguh mulianya pekertimu
    Sinar bercahaya di wajahmu
    Kaulah Nabi kekasih Allah
    Kau jadi insan pilihan

    Demi umat rela berkorban
    Jiwa dan raga kau taruhkan
    Demi Tuhan kau tempuhi
    Dugaan dan cabaran

    Ya Rasulullah
    Tika mula kau menerima wahyu
    Hatimu resah tiada menentu
    Khadijah mengukir kata-kata
    Bahwa kau Rasul buat seluruh umat
    (Bahwa kau Nabi buat seluruh umat)

    Bila kau hampir memejamkan mata
    Lidahmu basah menyebut ummati
    Kasih sayangmu tak bisa digambar
    Hanya selawat pengikat kasih

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...